Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, July 14, 2011

Einde van het televisie-tijdperk voorlopig niet in zicht

Tot nu toe hebben slechts 3 procent van de Amerikanen hun klassieke televisie-abonnement opgezegd om op andere opties over te schakelen. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau JD Power & Associates. Er wordt wel opgemerkt dat die situatie een grote variatie kent naargelang de verschillende leeftijdscategorieën. Bij de millennials blijkt 6 procent niet langer een traditioneel televisie-abonnement te hebben, tegenover slechts 4 procent bij Generation X en 2 procent bij de babyboomers en slechts 1 procent bij de senioren.

"De voorspellingen over het verdwijnen van de traditionele televisie is op zijn minst prematuur," merkt Frank Perazinni, directeur telecommunicatie bij JD Power. "De populariteit van diensten zoals Netflex en Redbox geven weliswaar aan dat de consument de beschikbaarheid van alternatieven op prijs stelt, maar nog altijd geeft 52 procent van de respondenten aan de vastgelegde programmering van de televisiezenders te volgen. Het huidige televisiemodel zal dan ook minstens nog twee tot drie jaar overeind blijven."

Uit het onderzoek blijkt verder dat pay-to-view een tevredenheidsscore haalt van 74,3 procent. Verder blijkt dat 27 procent van de video-consumenten aangeeft de content op een mobiel apparaat - zoals een muziekspeler, mobiele telefoon of tablet - te volgen. Bij het bekijken van video vormen mobiele telefoons nog altijd het populairste apparaat (15 procent). Tablets halen een score van 12 procent, maar dat aandeel zal volgens JD Power in de toekomst wellicht gevoelig toenemen.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home