Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, July 14, 2011

Mobiele campagne doet consument naar telefoon grijpen

Mobiele marketing mondt vooral uit in een telefoon van de consument naar de adverteerder. Dat is de conclusie van een analyse van de trafiek op het netwerk van Millennial Media. Met een score van 42 procent vormt het plegen van een telefoongesprek het belangrijkste resultaat van dergelijke campagnes. Op de tweede plaats staat het inschrijven in een community (34 procent), gevolgd door het downloaden van een applicatie (27 procent), retail-promotie (25 procent), mobiele sociale media (23 procent) en localisering van een winkel (22 procent).

Verder volgen het bekijken van een video, het bekijken van een applicatie (17 procent), een zoekoperatie op de website (15 procent), m-commerce (12 procent) en het nemen van een abonnement (3 procent). Het creƫren van lead generation en registraties waren tijdens de maand mei de belangrijkste doelstelling van mobiele campagnes (28 procent), gevolgd door het behoud van de marktaanwezigheid (24 procent) en productlanceringen (21 procent).

Verder volgen het opdrijven van de marktbekendheid (12 procent), het opdrijven van trafiek naar de winkel (12 procent) en het stimuleren van de belangstelling in de website (3 procent). De maand voordien was het behoud van de marktaanwezigheid nog de belangrijkste doelstelling (41 procent), gevolgd door het opdrijven van de merkbekendheid (21 procent). Ook wordt opgemerkt dat 49 procent van de campagnes tijdens de maand mei gericht was op een lokaal publiek, gevolgd door specifieke demografieƫn en consumentengedrag.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home