Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, July 13, 2011

E-reader klopt tablet in populariteit

Tijdens de maand mei had 12 procent van de Amerikaanse bevolking een e-reader in bezit. In november vorig jaar was dat nog beperkt tot 6 procent. Dat is de conclusie van een onderzoek van het Pew Research Center. Er wordt aan toegevoegd dat 8 procent van de Amerikaanse bevolking eigenaar is van een tablet-computer. Dat is slechts een bescheiden groei met 1 procentpunt tegenover januari dit jaar. In november vorig jaar bezat 6 procent van de Amerikanen een tablet.

Er wordt aan toegevoegd dat e-readers het populairste zijn bij Latino-Amerikanen, volwassenen onder de vijfenzestig jaar, universitairen en huishoudens met een inkomen van minstens 75.000 dollar per jaar. Ook in gezinnen met kinderen blijkt er vaker een e-reader aanwezig te zijn. Vooral in die categorie werd volgens het rapport de voorbije zes maand een belangrijk groei opgetekend. Er wordt aan toegevoegd dat ook bij Latino-Amerikanen een snellere groei werd opgemerkt dan bij Afro-Amerikanen. Ook de leeftijdscategorie tussen achttien en vijftig jaar liet een snellere toename optekenen.

Bij tablets werd volgens het Pew Research Center vooral een stijging opgetekend bij mannen en Latino-Amerikanen. Ook bij universitairen en inkomens van meer dan 30.000 dollar werd een snellere groei opgemerkt. Tablets blijken vooral populair te zijn bij Latino-Amerikanen en gezinnen met een inkomen van minstens 75.000 dollar. Er wordt wel opgemerkt dat de populariteit van tablets en e-readers ver achterblijft op andere toestellen. Op de eerste plaats staan mobiele telefoons (83 procent), gevolgd door desktops (57 procent), laptops (56 procent), videorecorders (52 procent) en mp3-spelers (44 procent).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home