Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, July 13, 2011

Automotive bijzonder actief op mobiele platformen

De autosector is een bijzonder intensieve gebruiker van mobiele gegevens. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Millennial Media. Daarbij wordt opgemerkt dat 22 procent van de geïnteresseerde gebruikers nagenoeg elke dag content raadplegen. Nog eens 33 procent bekijkt minstens één keer per week automotive content op zijn mobiele telefoon. Daarnaast wordt de content door 45 procent één tot drie keer per maand geraadpleegd.

"Geïnteresseerde consumenten kunnen bereikt worden op gespecialiseerde websites en applicaties, maar ook op een brede waaier van andere content-platformen," merkt Millennial Media op. Daarbij wordt gewag gemaakt van weer-gerelateerde informatie (88 procent), gevolgd door technologisch nieuws (80 procent), filminformatie (79 procent), nieuwssites (78 procent) en sportinformatie (74 procent). Er wordt aan toegevoegd dat mobiele automotive-consumenten op die platformen vier tot acht keer intensiever actief zijn dan de gemiddelde mobiele populatie.

De onderzoekers voegen er aan toe dat de content van mobiele campagnes voor het automotive-publiek vooral geconcentreerd is rond productlanceringen en het debuut van nieuwe wagens (36 procent), gevolgd door het genereren van trafiek naar dealers (29 procent) en het behoud van marktaandeel van nationale automerken (23 procent). Er wordt aan toegevoegd dat er vooral gericht wordt op demografieën (36 procent), lokale markten (33 procent) en consumentengedrag (31 procent).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home