Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, July 13, 2011

Zoekreclame op Facebook heeft nog grote groeimarge

Het sociale netwerk Facebook vertegenwoordigde tijdens het tweede kwartaal van dit jaar in de Verenigde Staten maximaal 5 procent van de totale bestedingen aan zoekreclame. Dat blijkt uit een rapport van het bureau Efficient Frontier. Met een aandeel van 4,9 procent blijkt het sociale netwerk het sterkste te staan in zoekreclame voor de retailsector en de financiële industrie. In de autosector wordt een aandeel van 3,5 procent bereikt, terwijl in de reissector een totaal van 1,9 procent wordt opgetekend.

"Er zijn een aantal uitschieters met merken die tot 25 procent van hun totale zoekbudget op Facebook besteden," aldus Efficient Frontier. "Bovendien zijn er een aantal grote adverteerders uit de entertainment-sector die uitsluitend op Facebook adverteren. Dat geeft aan dat er een aantal nieuwe reclamebudgetten uit de gamingsector en datingmedia naar Facebook gaan die anders nooit aan zoekreclame zouden zijn besteed."

De mediaan van de cost-per-click op Facebook is tussen het eerste en het tweede kwartaal van dit jaar met 22 procent gestegen. "In een jong kanaal zoals zoekreclame op Facebook is er nog altijd een grote volatiliteit," merkt Efficient Frontier op. "Er worden cijfers opgetekend van een negatieve groei met 11 procent tot een positieve groei met 95 procent." Er wordt nog opgemerkt dat de betrokken bedrijven het aantal fans op één kwartaal met 100 procent hebben opgedreven. Die groei versnelt volgens Efficient Frontier van kanaal tot kanaal.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home