Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, July 14, 2011

Eén op vijf commerciële emails wordt geopend

Commerciële emails hebben een kans van 17 procent om door de bestemmeling geopend te worden. Dat is de conclusie van een onderzoek van de marketinggroep Harte-Hanks. Er wordt aan toegevoegd dat 95 procent van de commerciële emails het voorbije jaar met succes werd verstuurd. Ook wordt opgemerkt dat 0,16 procent van de bestemmelingen zich liet uitschrijven. Het jaar voordien werd daarbij nog een niveau van 0,32 procent opgetekend.

"Strategieën zoals gerichte content, frequentie-controle en het schrappen van consumenten die niet antwoorden, kan het aantal uitschrijvingen verder terugschroeven," merkt Harte-Hanks op. Er wordt aan toegevoegd dat in de farmaceutica 26 procent van de emails wordt geopend. Daarmee is die sector het meest succesvol in het verspreiden van commerciële emails. Dat heeft volgens de onderzoekers vooral te maken met campagnes die gericht zijn op de wensen van de individuele consumenten.

"Relevante content zal altijd tot een groter succes leiden," voert Harte-Hanks nog aan. De laagste score wordt opgetekend door de technologie-sector (6 procent). Volgens de onderzoekers verwerven technologie-bedrijven hun emails vaak op evenementen zoals handelsbeurzen. Consumenten die zelf een aanvraag indienen om op een mailinglijst geplaatst te worden, laten volgens Harte-Hanks een veel groter succes optekenen. Gemiddeld wordt op 3 procent van de marketing-mails geklikt. De hoogste score werd opgetekend in de verzekeringssector (8 procent).

Met minder dan 1 procent boekt ook hier de technologie-sector de laagste score.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home