Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, July 14, 2011

Beleggers minder tevreden over financiële dienstverleners

Investeerders zijn over het algemeen minder tevreden over de dienstverlening van financiële adviseurs dan vorig jaar. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau JD Power & Associates. Daarbij wordt opgemerkt dat er vooral wordt geklaagd over een gebrek aan transparantie. De algemene tevredenheid van beleggers over hun financiële adviseurs haalt een score van 76,4 procent, wat volgens JD Power als een middelmatig resultaat moet worden bestempeld.

Uit het onderzoek blijkt dat de tevredenheid van de beleggers over de commissielonen en aangerekende kosten een score van 70,3 procent oplevert. Dat betekent een daling met 0,3 procentpunt tegenover vorig jaar jaar. "Die terugval is grotendeels te wijten aan het feit dat de consument de commissielonen en andere kosten niet begrijpt," merken de onderzoekers op. "Slechts 36 procent geeft aan het systeem van commissielonen en aanverwanten volledig te begrijpen. Vorig jaar geleden was dat nog 52 procent."

De onderzoekers geven daarbij aan dat slechts 48 procent van de beleggers informatie over die kosten lijkt te hebben ontvangen. Vorig jaar was dat nog 65 procent. Er wordt ook opgemerkt dat 71 procent van de beleggers ook geen enkel systeem voor financiële planning gebruikt. Dat doet volgens JD Power de algemene tevredenheid met 6,6 procentpunten terugzakken. Er wordt dan ook opgemerkt dat financieel adviseurs nog talloze potentiële mogelijkheden hebben om hun klantenbestand uit te breiden.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home