Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, July 14, 2011

Tekstbericht belangrijkste activiteit op smartphone

Het verzenden van tekstberichten is de meest populaire activiteit van de gebruikers van smartphones. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau ExactTarget. Het verzenden van berichten haalt een score van 38 procent, gevolgd door telefoongesprekken (31 procent) en email (29 procent). Daarna volgen het internet (18 procent), Facebook (17 procent), muziek (12 procent), games (9 procent), applicaties (7 procent), video (6 procent), Twitter (5 procent) en maps (4 procent).

Uit het onderzoek blijkt verder dat 34 procent van de consumenten minstens één keer zijn bankrekening heeft gecontroleerd met zijn smartphone. Mobiel banken is volgens ExactTarget veruit de meest populaire activiteit van de eigenaars van smartphones, gevolgd door localisatie-diensten (28 procent), het liken van een bedrijf op Facebook (27 procent), het scannen van een barcode (24 procent) en het betalen van een rekening (23 procent).

Daarna volgen prijsvergelijkingen in de winkel (20 procent), het doorsturen van een artikel via email (20 procent), het lezen van een boek (17 procent), het bekijken van een film of televisieprogramma (16 procent), het inchecken voor een vliegtuigreis (15 procent), het gebruik van een mobiele coupon (15 procent), de reservering van een ticket voor een evenement (12 procent), het raten van een restaurant (11 procent) en het doorsturen van een artikel via Twitter (5 procent).

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home