Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, March 04, 2012

The Dubai Mall wordt nog met een kwart uitgebreid

Projectontwikkelaar Emaar Properties gaat The Dubai Mall, het grootste shoppingcenter van de wereld, nog met een oppervlakte van 93.000 vierkante meter uitbreiden. De ingreep moet de inkomsten van de retaildivisie van de projectontwikkelaar helpen opdrijven. De uitbreiding zal volgens Emaar Properties bestaan uit bijkomende hotelkamers en bijkomende diensten voor entertainment en ontspanning. Over de financiële details of de deadline van de uitbreiding werd geen verdere informatie verstrekt.

Na de uitbreiding van The Dubai Mall een totale oppervlakte van 443.000 vierkante meter omvatten. "Retail is één van de belangrijkste pijlers van de economie van Dubai," motiveerde Mohamed Alabbar, voorzitter van Emaar Properties, de nieuwe investeringen. "De uitbreiding kadert in de evolutie naar een volgend tijdperk in retailing en levensstijl." Emaar bedrukte dat zijn vrijetijds-bestemmingen het voorbije jaar meer dan 4,75 miljoen bezoekers heeft ontvangen. Dat betekent een stijging met 13 procent tegenover het jaar voordien.

Reel Cinemas, dochter van Emaar Retail, ontving vorig jaar 2,2 miljoen bezoekers, terwijl de Dubai Aquarium & Underwater Zoo in de Dubai Mall 1,1 miljoen tickets verkocht. De retail-inkomsten van de Verenigde Arabische Emiraten bedroegen het voorbije jaar 113 miljard dirham. Dat komt overeen met een bedrag van 31 miljard dollar. Tegenover het jaar voordien namen die inkomsten met 5,3 procent toe. Dit jaar verwachten de emiraten ongeveer 120 miljard dirham inkomsten te zullen realiseren met retailactiviteiten.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home