Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, March 04, 2012

Zoektocht naar digitale media prioriteit voor marketeers

Marketeers vinden de zoektocht naar digitaal talent een belangrijke prioriteit. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau Econsultancy en de Society of Digital Agencies (Soda). De onderzoekers stellen dat 61 procent van de respondenten dit jaar een grotere prioriteit toe te kennen aan de aanwerving van talent op het gebied van bloggen en copywriting. Nog eens 37 procent van de ondervraagden noemt de aanwerving van dit talent een voortdurende bekommernis.

Volgens de onderzoekers is er ook een grote vraag naar specialisten in de ontwikkeling van mobiele applicaties (57 procent), het management en meten van digitale activiteiten (52 procent), de ontwikkeling van mobiele websites (50 procent) en sociale madiamarketing (49 procent). Daarentegen lijkt er minder vraag te zijn naar kandidaten voor het management van sociale community-sites (37 procent) en de creatieve ontwikkeling van digitale reclame (36 procent).

Uit het onderzoek blijkt dat traditionele media weliswaar nog altijd de meerderheid vertegenwoordigen van de marketing-budgetten, maar slechts 22 procent van de ondervraagden verwacht dit jaar nog meer middelen te zullen investeren in deze sector. Daarentegen wil de helft zijn bestedingen aan betaalde digitale media opdrijven, terwijl twee op drie grotere budgetten wil toewijzen aan de earned digitale media, zoals mond-aan-mond reclame in sociale netwerken.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home