Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, March 04, 2012

Mobiele banners genieten slechts marginale bijval

Slechts een kleine minderheid van de consumenten kan ertoe worden verleid om door te klikken op mobiele banner-reclame. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Upstream in Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. De onderzoekers stelden vast dat slechts 15 procent van de Amerikaanse consumenten die gebruik heeft gemaakt van het mobiele internet, daarbij ook op banner-reclame heeft geklikt. In Groot-Brittannië daalt dat cijfer verder tot 11 procent.

De onderzoekers merken verder op dat slechts 2 procent van de Amerikaanse mobiele consumenten toegeeft frequent op banner-reclame door te klikken. In Groot-Brittannië gaat het slechts om 1 procent van de mobiele consumenten. Er wordt aan toegevoegd dat 72 procent van de Amerikaanse consument benadrukt banner-reclame op hun mobiele telefoons of smartphones irritant te vinden. In Groot-Brittannië loopt dat verder op tot 79 procent.

Uit het onderzoek blijkt verder dat consumenten communicatie-kanalen met een brede waaier van apparaten te gebruiken. Daarbij wordt erop gewezen dat 66 procent meerdere apparaten gebruikt om zijn email te controleren, terwijl 64 procent naar meerdere platformen grijpt om van het mobiel internet gebruik te maken en 44 procent datzelfde doet voor sociale media. Eén op drie zegt niet te kunnen aangeven op welk kanaal men het liefst promotionele boodschappen ontvangt.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home