Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, February 05, 2012

Televisiereclame geschikt moment om aan gezondheid te werken

Televisiekijkers die tijdens de reclameblokken de moeite doen om ter plaatse te wandelen, kunnen een belangrijk aantal calorieën verbranden. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de University of Tennessee. Gemiddeld leidde de oefening bij de proefpersonen tot het verbranden van 148 kilocalorieën. In totaal werden tijdens vijfentwintig minuten gemiddeld 2.111 stappen geteld. Tijdens het lopen op een loopband met een snelheid van ongeveer 5 kilometer per uur verbrandden de deelnemers gemiddeld 304 kilocalorieën in een uur.

"Commercials zouden een goede herinnering kunnen vormen om de televisiekijker te doen beseffen dat het tijd is om gedurende enkele minuten aan zijn lichaamsconditie te werken," merken de onderzoekers op. "Herkenbare signalen uit de omgeving zijn immers bijzonder handig om nieuwe gezonde gewoontes aan te kweken. Bovendien kan deze inspanning onderdeel vormen van een reeks kleine stappen op weg naar een gezondere levenswijze."

Rekening houdend met de vele commercials die het publiek voorgeschoteld krijgen, vormen de reclameblokken volgens de onderzoekers een uitstekende gelegenheid om het sedentair gedrag af te bouwen. Een uur lang zitten en televisie kijken verbrandt slechts 81 kilocalorieën. De onderzoekers wijzen er ook op dat de oefeningen tijdens de reclamebloks voor alle kijkers voordelen biedt. Hun groep van proefpersonen bestond zowel uit mensen met een normaal gewicht als uit personen met obesitas.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home