Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, February 02, 2012

Millennials hebben voorkeur voor digitale reclame

Het comfortabele gevoel dat millennials hebben bij het internet en technologie in het algemeen, zorgt ervoor dat het digitale medium een ideaal platform vertegenwoordigt om deze groep consumenten te bereiken. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau ComScore. Er wordt echter aan toegevoegd dat deze groep moeilijke met reclame is te overtuigen, waardoor het voor marketeers volgens ComScore belangrijker wordt om de aandacht te trekken met een creatieve en geoptimaliseerde boodschap.

Uit de onderzoek blijkt dat differentiatie het optimale element is om bij millennials een merkvoorkeur te creëren. Door differentiatie zou de merkvoorkeur in deze groep met 1,3 procentpunten stijgen, gevolgd door een competitieve vergelijking (1,1 procentpunt), informatie over een nieuw product (0.9 procent) en superioriteitclaims (0,8 procent). De onderzoekers merken wel op dat het gemeten engagement bij de millennials hoger ligt dan bij de andere leeftijdscategorieën. Dat geldt volgens ComScore voor alle kanalen.

De onderzoekers voegen er aan toe dat millennials minder geïnteresseerd zijn in televisiereclame dan oudere kijkers en slechts 42 procent kan zich een kwartier later nog veel herinneren over een commercial, tegenover 54 procent bij de babyboomers. Anderzijds blijkt dat boeiende reclame hen langer bijblijft dan bij andere leeftijdsgroepen. Bij de millennials weet 24 procent zich nog een campagne van drie dagen voordien te herinneren, tegenover 18 procent bij de senioren.

Er wordt echter ook gewaarschuwd dat 16 procent van de millennials geneigd is om televisiereclame irritant te vinden, tegenover 10 procent bij de babyboomers.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home