Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, January 31, 2012

Interesse in nieuw televisietoestel blijft dalen

Consumenten zijn dit jaar van plan om minder televisietoestellen te kopen. Daarnaast gebruiken steeds minder mensen televisietoestellen om content te bekijken. Dat is de conclusie van een wereldwijd onderzoek van consulent Accenture. De consument maakt volgens het rapport steeds meer gebruik van digitale alternatieven om media te bekijken, zoals smartphones en tabletcomputers. Bovendien worden ook online services en applicaties, onder meer voor entertainment, steeds populairder.

De onderzoekers stelden vast dat nog slechts 32 procent van de consumenten van plan is om binnen twaalf maanden een nieuw televisietoestel te kopen. Het jaar voordien was dat nog 35 procent. Accenture benadrukt dat de consument televisietoestellen zal blijven kopen, maar zegt toch een snelle verschuiving in de behoeften te kunnen opmerken. Onder meer blijkt dat het bezit van een smartphone is toegenomen van 28 procent naar 53 procent. Bij tablets werd een stijging opgetekend van 8 procent naar 12 procent.

Bovendien zegt 27 procent van de ondervraagden van plan te zijn om een smartphone te kopen, tegenover 24 procent vorig jaar. Bij tablets werd daarbij een stijging van 8 procent naar 16 procent opgetekend. Er wordt aan toegevoegd dat deze elektronische consumentenproducten steeds meer voor entertainment worden aangewend. Accenture merkt op dat 44 procent van de tablet-bezitters mediacontent streamt, terwijl 43 procent minstens één keer per week een applicatie downloadt.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home