Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, January 31, 2012

Bezoek aan Europese krantensites met 9 procent gestegen

De websites van Europese kranten hebben tijdens het voorbije najaar 181,5 miljoen bezoekers opgetekend. Dat betekent een stijging met 9 procent tegenover dezelfde periode het jaar voordien. Dat blijkt uit een rapport van het onderzoeksbureau ComScore over het Europese internetgebruik tijdens de maand november van vorig jaar. Met 20,1 miljoen unieke bezoekers is de Britse krant The Daily Mail, die ook wereldwijd de eerste plaats claimt, Europees marktleider. Op de tweede plaats staat het Britse dagblad The Guardian met 15,7 miljoen unieke bezoekers.

De Turkse kranten Hürriyet en Milliyet en de Duitse publicatie Bild vullen de top vijf met ruim 10 miljoen bezoeker verder aan. De websites van Google genereren 12 procent van het Europese online krantenbezoek. Bij The Daily Mail en The Guardian loopt dat op tot meer dan 23 procent. Ook het sociale netwerk Facebook genereert minstens 10 procent van het Europese online krantenbezoek. Bij de Turkse krant Milliyet stijgt dat tot 18,9 procent. Facebook zorgde ook voor een belangrijke trafiek naar de Daily Mail, de Guardian en Bild.

ComScore voert aan dat Google met 347,5 miljoen unieke bezoekers de populairste online bestemming bij het Europese publiek blijft. Google boekt binnen Europa een bereik van 91,5 procent. De snelstgroeiende online bestemming was de website van Kingfisher, aanbieder van home improvement. Die liet tijdens de maand november een groei van 21 procent optekenen tegenover de maand voordien. Ook de Franse filmsite AlloCiné liet een groei met 19 procent noteren. Andere snelle groeiers zijn LinkedIn (6 procent) en Groupon (4 procent).

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home