Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, August 11, 2011

Tablet beter reclame-platform voor magazines

Door een grote groep consumenten worden tablets en e-readers door een aantal gelijkenissen vaak tot dezelfde categorie gerekend, maar tablets zijn als reclame-platform voor magazines veel efficiƫnter. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Starch Advertising Research. Er wordt wel opgemerkt dat de platformen nog relatief jong zijn, zodat het moeilijk is om nu al definitief effecten op lange termijn vast te kunnen leggen.

De onderzoekers merken op dat 55 procent van de consumenten die magazines op tablets lezen een reclame voor tijdschriften op hun apparaat hebben opgemerkt. Bij e-readers wordt slechts een score van 41 procent opgetekend. Er wordt aan toegevoegd dat reclame voor magazines op tablets ook sneller geneigd zijn om een engagement van de consument uit te lokken dan e-readers. Bij tablets zegt 26 procent na de reclame een positievere perceptie over de adverteerder te hebben gekregen, tegenover slechts 19 procent bij e-readers.

Ook blijkt 21 procent van de tablet-gebruikers na het bekijken van de reclame verdere informatie over het product te hebben opgezocht, tegenover 15 procent bij e-readers. Na het bekijken van een advertentie op een tablet, geeft 23 procent aan een website uit de reclame bezocht te hebben, terwijl 9 procent verscheidene pagina's reclamecontent bekeken heeft en 8 procent een video of commercial bekeken heeft. Bij e-readers blijft dat telkens minder dan 1 procent. Dat weerspiegelt wellicht de technische beperkingen van de eerste generaties e-readers en het verschillend gedrag van de gebruiker.

Bij beide platformen zegt 22 procent na het bekijken van de reclame een eventuele aankoop te overwegen.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home