Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, August 10, 2011

Eén op drie controleert dagelijks account LinkedIn

Professionelen controleren meerdere keren per week hun account op de professionele netwerksite LinkedIn en gebruiken het platform voor het zoeken naar vacatures of medewerkers en netwerking. Dat is de conclusie van een rapport van het marktonderzoeksbureau Lab42. De onderzoekers merken daarbij op dat 32 procent van de gebruikers meerdere keren per week hun account op LinkedIn controleren, terwijl 35 procent dagelijks op de sociale netwerksite beroep doet.

Daarnaast wordt opgemerkt dat 42 procent van de gebruikers hun profiel geregeld updaten, terwijl 81 procent minstens bij één gebruikersgroep op LinkedIn is aangesloten. "Gebruikers van LinkedIn hebben een interactie met de website, wat betekent dat ze ook een interactie onderhouden met de bedrijven en reclames op de website," voert Lab42 aan. Verder blijkt dat executives de website vooral gebruiken om aan netwerking te doen (22 procent) en hun bedrijf te promoten (20 procent).

Middenkaders gebruiken de website in eerste instantie om met elkaar in contact te blijven (24 procent) en netwerking (20 procent). De lagere kaders maken in eerste instantie gewag van het zoeken naar vacatures (24 procent), gevolgd door netwerking met collega's (23 procent). "Die verschillen zijn belangrijk voor marketeers, vooral wanneer ze een specifieke doelgroep en diens invloedssfeer willen benaderen," merken de onderzoekers op.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home