Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, August 09, 2011

Sociale kanalen zorgen voor betere return-on-investment

Sociale kanalen leveren diepere consumenteninteracties op en bieden marketeers ook een betere return-on-investment dan de traditionele mediakanalen. Dat is de conclusie van een onderzoek van het sociale marketingbureau Crowdtap en consulent Joanna Seddon. Brandon Evans, chief executive van Crowdtap, merkt daarbij op dat sociale interacties betere resultaten bieden op onder meer het gebied van merkwaarde, voorkeuren, vertrouwdheid, merkpromotie en aankoopintentie.

Uit het onderzoek bleek ook dat online banners, televisiespots en magazinereclame minder efficiënt waren dan het uitdelen van stalen, huisparty's en online discussiegroepen. "Men moet een inzicht hebben in de reactie van het publiek op elk medium," merkt Brandon Evans op. "Men moet zich afvragen welke impact de ervaring heeft op de consument. Er kan mogelijk wel aandacht besteed worden aan een commercial, maar wanneer de consument geen vertrouwen heeft, zal dat ten koste gaan van de efficiëntie."

"Wanner een boodschap in een rijkere omgeving wordt aangeboden, zal de efficiëntie een veel hogere score halen," stipt Evans nog aan. "Sociale interacties in een reële omgeving kunnen misschien wel duurder zijn om de produceren, maar uiteindelijk zal het voordeel potentieel een grotere return-on-investment opleveren. Sociale interacties leveren drie tot vier keer meer voordeel op wanneer er een integratie tot stand kan worden gebracht tussen online en offline kanalen."

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home