Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, August 08, 2011

Direct mail gedijt goed in digitale omgeving

Direct mail is één van de meest efficiënte strategieën om de trafiek naar websites te stimuleren. Dat is de conclusie van een Brits onderzoek van het marketingbedrijf GI Insight. De onderzoekers merken op dat 47 procent van de ondervraagden aangeeft een bezoek te hebben gebracht aan de website van een bedrijf nadat ze langs de traditionele post een zending hadden ontvangen. De onderzoekers noemen het opvallend dat dit cijfer in de leeftijdscategorie tussen achttien en vierentwintig jaar stijgt tot 53 procent.

"Direct mail blijft volgens GI Insight ook in het digitale tijdperk een waardevol marketing-instrument," merkt het webmagazine BizReport op. "Er wordt aan toegevoegd dat direct mail een centrale rol blijft spelen in de inspanningen van bedrijven om consumenten te benaderen, ondanks het toenemend gebruik van email en ongeacht het kanaal dat door klanten wordt gehanteerd om een daadwerkelijke aankoop te verrichten."

De onderzoekers merken op dat bij mannen 49 procent na het ontvangen van een traditionele postzending een bezoek aan de website van de afzender brengen. Dat is 5 procentpunt meer dan bij vrouwen. Ook geeft 52 procent van de ondervraagden gebruik gemaakt te hebben van een online coupon nadat ze door direct mail van de opportuniteit op de hoogte waren gebracht. Daarnaast stelde 43 procent dat direct mail hen had eraan herinnerd om een website of een fysieke winkel te bezoeken.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home