Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, July 29, 2011

Boeken en kledij belangrijkste online aankopen

Boeken en kledij zijn de producten die consumenten de volgende zes maanden het meest van plan zijn om te kopen. Dat is de conclusie van een wereldwijd onderzoek van het bureau Nielsen. Daarbij geeft 44 procent van de wereldwijde online consumenten van plan te zijn om het volgende half jaar op het internet een boek te kopen, terwijl 36 procent gewag maakt van de aankoop van kleding. Andere belangrijke aankopen zijn vliegtuigtickets (32 procent), elektronische apparaten (27 procent) en vliegtuigboekingen (26 procent).

De onderzoekers merken op dat consumenten uit het oostelijk halfrond een groter gedeelte van hun maandelijks shoppingbudget online besteden dan het westerse publiek. Opgemerkt wordt dat 51 procent van de westerse consumenten minder dan 5 procent van hun maandelijks budget besteden aan online aankopen. Bij de oosterse consumenten blijft slechts 40 procent onder die grens. Bovendien besteedt 19 procent van de oosterse consumenten tussen 11 procent en 25 procent van zijn budget aan online aankopen. Bij de westerse consumenten is dat slechts 14 procent.

De kloof wordt volgens Nielsen groter bij het toenemend belang van het internet in de aankopen. Daarbij wordt opgemerkt dat 9 procent van de oosterse consumenten tussen 26 procent en 50 procent van zijn budget online besteedt. Bij de westerse shoppers is dat slechts 5 procent. Er wordt wel opgemerkt dat dit niveau van online spenderen over de hele wereld relatief zeldzaam blijft. Er wordt ook opgemerkt dat 87 procent van de consumenten in de regio Asia-Pacific al ooit online aankopen heeft gedaan.

Dat geldt ook voor 85 procent van de Europeanen, 83 procent van de Noord-Amerikanen en 81 procent van de Zuid-Amerikanen. In het Midden-Oosten, Afrika en Pakistan valt dat echter terug tot 53 procent.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home