Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, July 29, 2011

Meer dan helft consumenten raadpleegt online nieuws

Meer dan de helft van de Amerikaanse bevolking gaat minstens één tot twee keer per dag online om op de hoogte te blijven van de actualiteit. Dat is de conclusie van een rapport van de online nieuwsdienst Ongo. Daarbij wordt opgemerkt dat 56 procent van de Amerikanen minstens één tot twee keer per jaar online nieuwsbronnen raadpleegt. Ongeveer één op drie logt minstens drie keer per dag bij een online nieuwssite aan.

Volgens Ongo wordt nationaal nieuws door 77 procent van de Amerikanen online geraadpleegd, gevolgd door wereldnieuws (75 procent) en lokale berichtgeving (73 procent). Gezondheid haalt een score van 50 procent. Slechts 49 procent is geïnteresseerd in online politiek nieuws. Alex Kazim, chief executive van Ongo, merkt op dat de meeste respondenten beroep doen op verschillende online nieuwsbronnen. Hij heeft het daarbij over een gefractureerde ervaring.

Volgens de onderzoekers maakt 34 procent van de Amerikanen gebruik van twee nieuwssites, terwijl 26 procent van de respondenten drie websites raadplegen. Een groep van 24 procent maakt minstens van vier websites gebruik. Er wordt aan toegevoegd dat mannen sneller geneigd zijn om meer nieuwssites te gebruiken. Uit het onderzoek bleek dat 32 procent van de mannen op minstens vier websites beroep doen voor hun dagelijkse nieuwsgaring.

Ook wordt opgemerkt dat 37 procent tussen vijftien en dertig minuten per dag besteedt aan online nieuws, terwijl 26 procent tussen dertig minuten en één uur nieuwssites raadpleegt. Een groep van 21 procent besteedt minder dan vijftien minuten aan online nieuwsbronnen.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home