Eén op vier online shopping-conversaties komt van winkelvloer
Nagenoeg een kwart van de shopping-conversaties worden door de consumenten vanop de winkelvloer online geplaatst. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau ListenLogic. Het fenomeen geldt volgens de onderzoekers zowel voor elektronica-retailers als voor restaurants. Er wordt aan toegevoegd dat consumenten tijdens het winkelen steeds meer hun meningen via mobiele platformen op het internet plaatsen.
"Smartphones hebben een complete ommekeer veroorzaakt in de manier waarop mensen producten onderzoeken en aankopen," merkt Mark Langsfeld, chief executive van ListenLogic, op. "De consument zoekt feedback voor zijn aankoopbeslissingen en wil zijn ervaringen, zowel positief als negatief, met de rest van de wereld delen. Er kon de voorbije zes maand dan ook een opmerkelijke groei worden opgetekend in de online conversatie-volumes, in grote mate te danken aan de populariteit van smartphones en de versnelde adoptie van sociale technologieën."
Uit het onderzoek blijkt dat tijdens het eerste kwartaal van dit jaar ongeveer één op de vier commentaren werden gepost door consumenten die zich in een fysieke winkel bevonden. Tijdens het vierde kwartaal van vorig jaar was dat slechts één op de zes commentaren. Er wordt aan toegevoegd dat deze conversaties variëren van prijsvergelijkingen, vragen om hulp, interacties met het personeel en afspraken voor een ontmoeting."
"Smartphones hebben een complete ommekeer veroorzaakt in de manier waarop mensen producten onderzoeken en aankopen," merkt Mark Langsfeld, chief executive van ListenLogic, op. "De consument zoekt feedback voor zijn aankoopbeslissingen en wil zijn ervaringen, zowel positief als negatief, met de rest van de wereld delen. Er kon de voorbije zes maand dan ook een opmerkelijke groei worden opgetekend in de online conversatie-volumes, in grote mate te danken aan de populariteit van smartphones en de versnelde adoptie van sociale technologieën."
Uit het onderzoek blijkt dat tijdens het eerste kwartaal van dit jaar ongeveer één op de vier commentaren werden gepost door consumenten die zich in een fysieke winkel bevonden. Tijdens het vierde kwartaal van vorig jaar was dat slechts één op de zes commentaren. Er wordt aan toegevoegd dat deze conversaties variëren van prijsvergelijkingen, vragen om hulp, interacties met het personeel en afspraken voor een ontmoeting."
Labels: retail, smartphone, sociale media
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home