Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, April 08, 2011

Luxe-marketeers moeten overschakelen op digitale kanalen

Producenten van luxegoederen die jonge consumenten willen bereiken, zouden moeten overwegen om een waaier van digitale kanalen in te schakelen. Dat is de conclusie van een rapport van de gespecialiseerde consulent Luxury Institute. De onderzoekers merkten op dat het doelpubliek tot vijfendertig jaar steeds meer diverse mediagewoontes vertoont. Daarbij werd opgemerkt dat 70 procent van de betrokken consumenten in het bezit is van een smartphone.

Daarbij heeft de iPhone van Apple een marktaandeel van 40 procent, terwijl de Blackberry van Research In Motion nog eens 23 procent van de markt omvat. Bovendien wordt opgemerkt dat 23 procent van de respondenten zich inmiddels al een iPad heeft aangeschaft. De onderzoekers voegen er aan toe dat 78 procent van deze welgestelde jonge consumenten online video bekijken, terwijl 76 procent geregeld magazines lezen en 68 procent ook een krantenlezer is.

De onderzoekers merken op dat deze groep 100 minuten per week gebruik maakt van online video en 227 minuten naar programma's op digitale videorecorders kijkt. Dat is samen meer dan de 289 minuten die elke week naar televisieprogramma's wordt gekeken. Het Luxury Institute voegt er aan toe dat internetradio bovendien stilaan de kloof met de klassieke omroepen dicht. Internetradio vertegenwoordigt 75 minuten per week, tegenover 150 minuten voor de klassieke omroepen.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home