Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, April 07, 2011

Percentage bierdrinkers onder Amerikanen daalt

Bier blijft de belangrijkste alcoholhoudende drank op de Amerikaanse markt. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau Harris. Daarbij wordt echter opgemerkt dat de bierconsumptie blijft terugvallen. Het voorbije jaar gaf 63 procent van de Amerikaanse volwassenen aan bier te drinken. Het jaar voordien bedroeg dat nog echter 67 procent. Ook wordt er van een duidelijke genderkloof gesproken. Bij het mannelijk publiek zegt immers 75 procent bierdrinker te zijn, tegenover slechts 50 procent van de vrouwen.

De onderzoekers merken op dat 29 procent van de Amerikaanse volwassenen minstens één keer per week alcohol drinkt, waarbij 5 procent gewag gemaakt van een dagelijkse consumptie en 10 procent verscheidene keren per week alcohol consumeert. Daarnaast zegt 20 procent minstens één keer per week alcohol te drinken en 15 procent zegt een aantal keren per jaar alcohol-houdende dranken te consumeren. Er wordt aan toegevoegd dat 22 procent van de Amerikanen aangeeft nooit alcohol te drinken.

Harris merkt op dat 38 procent van de mannen toegeeft minstens één keer per week alcohol te drinken, tegenover slechts 21 procent bij de vrouwen. Er is volgens de onderzoekers ook sprake van een generatiekloof. Bij de echoboomers zegt 33 procent minstens één keer per week alcohol te consumeren, maar bij de senioren neemt dat af tot 26 procent. Bij de senioren zegt wel 11 procent dagelijks alcohol te drinken, tegenover slechts 5 procent bij de babyboomers en 4 procent bij de echoboomers en Generation X.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home