Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, April 07, 2011

Slechts 2 procent marketeers werkt niet met sociale media

Sociale media worden door 93 procent van de marketeers ingezet. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau SocialMedia Examiner. Er wordt aan toegevoegd dat 90 procent van de ondervraagde marketeers aangeeft dat sociale media belangrijk zijn voor hun activiteiten. De onderzoekers merken ook op dat 49 procent van de marketeers minder dan één jaar ervaring heeft met sociale media, terwijl 39 procent er al één tot drie jaar mee werkt en 11 procent er al langer mee actief is. Slechts 2 procent heeft helemaal geen ervaring met sociale media.

De onderzoekers merken op dat in de btob-sector 52,6 procent van de marketeers meer dan één jaar ervaring heeft met sociale media, terwijl in de consumentensector slechts 46,2 procent over een gelijkaardige ervaring beschikt. Vorig jaar had slechts 31 procent van alle marketeers meer dan één jaar ervaring met sociale media. Dat aantal is nu echter gestegen tot 50 procent. Ook blijkt dat 58 procent van de marketeers minstens zes uur per week met sociale media werkt, terwijl 34 procent gewag maakt van minstens elf uur.

Volgens SocialMedia Examiner besteedt 15 procent van de marketeers zelfs meer dan twintig uur per week aan sociale media. Er wordt aan toegevoegd dat het gebruik van sociale media stijgt met de ervaring die met het platform is opgedaan. Daarbij wordt opgemerkt dat 63 procent van marketeers met minstens drie jaar ervaring gemiddeld meer dan tien uur per week aan sociale media besteden. Bij marketeers met één tot drie jaar ervaring is dat slechts 41 procent.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home