Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, April 08, 2011

Twitter vergt van marketeers extra creativiteit

De microbloggingsite Twitter kent sinds zijn lancering twee jaar geleden een exponentiële groei, maar toch blijft het netwerk voor vele consumenten pas op een tweede plaats te komen. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau NetPop Research. Daarbij wordt opgemerkt dat Twitter weliswaar een groei met 400 procent kent, maar toch nog altijd door minder dan 20 procent van de Amerikaanse online populatie wordt gebruikt.

De onderzoekers voegen er aan toe dat ook vele marketeers zich afvragen op welke manier een boodschap in maximaal 140 letters naar buiten gebracht kan worden, vooral wanneer er alternatieven zoals Facebook ter beschikking zijn. De onderzoekers merken wel op dat Twitter het voorbije jaar wel een aantal gelukte initiatieven heeft genomen om zijn diensten toegankelijker en gebruiksvriendelijker te maken. Dat zal volgens hen Twitter de nodige stimulansen bezorgen.

"De limiet van 140 karakters blijft echter voor de producent als de consument van content een beperking," voert Cate Riegner, onderzoeker bij NetPop Research, aan. "Cruciaal daarbij zal worden om het medium op een creatieve manier te gebruiken. Marketeers mogen zich daarbij niet louter focussen op het aantal volgelingen dat hun merk heeft, maar wel op de activiteiten en boodschappen die daarbij worden gegenereerd."

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home