Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, April 08, 2011

Marketing autosector moet naar mobiele platforms kijken

De autosector moet bij zijn marketing-inspanningen vooral zijn aanwezigheid op mobiele platformen uitbreiden. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Greystripe. Daarbij wordt opgemerkt dat 78 procent van de consumenten die van plan zijn om de volgende twaalf maanden een nieuwe wagen te kopen, hun smartphone of tablet zullen gebruiken om informatie te verzamelen. Dat maakt het volgens Greystripe ook voor autoconstructeurs noodzakelijk om op het mobiele platform aanwezig te zijn.

"Touch-technologie, rich media en mobiele applicaties zullen de volgende tijd de belangrijkste trends vormen in de marketing van de autosector," merkt Dane Holewinski, directeur marketing bij Greystripe, op tegenover het webmagazine Bizreport.com. De onderzoekers voegen er aan toe dat slechts 15 procent van de consumenten de volgende twaalf maanden een nieuwe wagen willen kopen, terwijl 10 procent zich een gebruikt voertuig wil aanschaffen.

Er wordt opgemerkt dat een kwart van de bezitters van een smartphone van plan is om de volgende twaalf maanden een auto te zullen kopen. Daarbij worden mobiele platforms gebruikt voor prijsvergelijkingen en het opzoeken van dealers. Er wordt aan toegevoegd dat de speurtocht naar informatie over een nieuwe wagenaankoop vaak op het mobiele platform begint. Er wordt ook opgemerkt dat smartphone-bezitters ook vaak een financieel aantrekkelijke doelgroep vormen voor de autosector.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home