Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, November 24, 2010

Toestand Braziliaanse luchthavens in rampzalig

Brazilië moet zich grote zorgen maken over de toestand van zijn luchthavens. Gevreesd moet worden dat de infrastructuur niet geschikt zal zijn om over vier jaar het wereldkampioenschap voetbal te ontvangen. Dat heeft Orlando Silva, Braziliaans minister van sport, gezegd op het sportcongres Soccerex Global Convention in de Braziliaanse stad Rio de Janeiro. De minister gaf toe dat er tot nu toe onvoldoende vorderingen zijn gemaakt bij het aanpassen van de luchthaventerminals in de gaststeden van het tornooi. De Braziliaanse regering heeft een bedrag van 3,2 miljard dollar gereserveerd voor de modernisering van de luchthavens in twaalf gaststeden.

"Het wereldkampioenschap is een gigantisch evenement," merkte Orlando Silva op. "Bovendien heeft Brazilië nagenoeg de omvang van een heel continent, waar verplaatsingen eigenlijk alleen met een vliegtuig mogelijk zijn. Het is dan ook duidelijk dat de luchthavens het grootste probleem vormen voor de organisatie van het wereldkampioenschap." Silva voegde er aan toe dat Infraero, de Braziliaanse luchtvaartautoriteit zijn strategie, gedrag en houding zal moeten wijzigen. Anders dreigt Brazilië volgens de minister over vier jaar met een beschamende situatie geconfronteerd te worden. Ook op dit ogenblik stevent de Braziliaanse luchtvaart af op een dreigend verkeersinfarct.

Ook Giovanni Bisignani, chief executive van de International Air Transport Assocation (IATA) had onlangs al gewaarschuwd voor gigantische problemen in de Braziliaanse luchtvaart. "Brazilië is de grootste en snelst groeiende economie van Latijns-Amerika, maar de Braziliaanse luchtvaartinfrastructuur dreigt in een compleet rampscenario verzeild te raken," aldus Bisignani tijdens een conferentie van de internationale luchtvaartsector. "Om niet compleet in verlegenheid te komen tijdens grote evenementen zoals de Olympische spelen en het wereldkampioenschap voetbal, moet er dringend gewerkt worden aan een grotere en betere luchtvaartinfrastructuur." Op dit ogenblik zouden dertien van het twintig grootste Braziliaanse luchthavens de trafiek al niet meer aankunnen.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home