Beierse hopregio krijgt eigen merklabel
De Association of German Hop Growers (AGHG) heeft een label gelanceerd dat aan bierbrouwers moet toelaten om aan te tonen dat ze bij hun productieproces gebruik maken van de beroemde hop-soort uit de Hallertau-regio in Beieren. Hallertau, één van de grootste en meest bekende hopgebieden in Europa, kreeg eerder dit jaar van de Europese Commissie een geografische bescherming. Dat betekent dat bieren die geproduceerd worden met hop uit Hallertau, een beschermd recht hebben op het gebruik van de naam. Om aan de bierbrouwers de mogelijk te bieden het gebruik van de Hallertau-hop te adverteren, werd het label gelanceerd.
"Het label kan op bierflessen worden gebruikt en ook geplaatst worden in de reclame en promotiemateriaal," merkt het magazine Beverage Daily op. "Otmar Weingarten, managing director van de organisatie, merkt op dat er zeven jaar is gewerkt aan het label en het bijhorende logo. Hij voegde er aan toe dat het label de consument de traceerbaarheid en de authenticiteit van het hop in hun bieren garandeert. Bovendien moet het label volgens Weingarten op termijn bijdragen tot de merkbekendheid van het Hallertau-hop." Bovendien zou het label kleine brouwers toelaten om zich op de biermarkt verder individueel te profileren.
"Het label zal de kleinere brouwen een bewijs van regionale credibiliteit bezorgen," benadrukte Stefan Stang, managing director van Private Brauereien, een Duitse organisatie van kleine brouwers en mede-organisator van de wedstrijd European Beer Star. "Naarmate grote bierproducenten hun prijzen terugschroeven om in te kunnen spelen op de dalende bierconsumptie, wordt regionale marketing voor kleinere brouwers een cruciaal element om zichzelf op de voorgrond te brengen." Stang voegde er aan toe overtuigd te zijn van het potentieel van dergelijke campagnes, aangezien de consument naar originele, lokale en specifieke bieren zoekt.
"Het label kan op bierflessen worden gebruikt en ook geplaatst worden in de reclame en promotiemateriaal," merkt het magazine Beverage Daily op. "Otmar Weingarten, managing director van de organisatie, merkt op dat er zeven jaar is gewerkt aan het label en het bijhorende logo. Hij voegde er aan toe dat het label de consument de traceerbaarheid en de authenticiteit van het hop in hun bieren garandeert. Bovendien moet het label volgens Weingarten op termijn bijdragen tot de merkbekendheid van het Hallertau-hop." Bovendien zou het label kleine brouwers toelaten om zich op de biermarkt verder individueel te profileren.
"Het label zal de kleinere brouwen een bewijs van regionale credibiliteit bezorgen," benadrukte Stefan Stang, managing director van Private Brauereien, een Duitse organisatie van kleine brouwers en mede-organisator van de wedstrijd European Beer Star. "Naarmate grote bierproducenten hun prijzen terugschroeven om in te kunnen spelen op de dalende bierconsumptie, wordt regionale marketing voor kleinere brouwers een cruciaal element om zichzelf op de voorgrond te brengen." Stang voegde er aan toe overtuigd te zijn van het potentieel van dergelijke campagnes, aangezien de consument naar originele, lokale en specifieke bieren zoekt.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home