Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, March 05, 2012

Publiek ziet reclame Super Bowl vooral als entertainment

De televisie-reclames tijdens de Super Bowl worden door 73 procent van de kijkers bestempeld als entertainment. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau BIGInsight en de Amerikaanse National Retail Federation (NRF) naar de opinies van de Amerikaanse consument over de bekende reclames tijdens het topmoment van het Amerikaanse televisiejaar. Daarnaast zegt 18,5 procent dat de adverteerders er beter zouden aan doen om de uitgaven te sparen en het geld uit te delen aan de consumenten.

Ook wordt echter opgemerkt dat 16,9 procent van de consumenten toegeeft zich door te reclames bewust te worden van de adverterende merken. Verder wordt nog opgemerkt dat de commercials de wedstrijd onnodig lang rekken (8,9 procent), de gebruiker aanzetten om producten van de adverteerder te kopen (8,4 procent), de wedstrijd onderbreken (7,8 procent), de consument aanzetten om verder online informatie te zoeken over het geadverteerde product of merk (7,3 procent).

De onderzoekers merken op dat jonge volwassenen het meest lijken beïnvloed te worden door de commercials. In de leeftijdscategorie tussen achttien en vierentwintig jaar geeft immers 14,3 procent toe dat de commercials hen aanzetten om producten van de adverteerders te kopen. Dat cijfer daalt echter snel met de overgang naar oudere leeftijdscategorieën, met nog 10,4 procent in de groep van vijfentwintig tot vierendertig, 10 procent tussen vijfendertig en vierenveertig, 7,2 procent tussen vijfenveertig en vierenvijftig en 6 procent bij vijfenvijftigplussers.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home