Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, February 02, 2012

Manager gaat slapen en staat op met smartphone

Managers hebben op hun smartphone of tablet de meeste behoefte aan informatie over kosten, omzet en klanttevredenheid. Dat is de conclusie van een onderzoek van het informaticabedrijf Kadenza bij driehonderd Nederlandse managers. Opgemerkt wordt dat 51 procent van de respondenten een mobiel inzicht wil in de kostenstructuur en 42 procent gebruikt zijn mobiele apparaat voor inzicht in omzet en klanttevredenheid. Kadenza merkt verder op dat managers en hun smartphone nagenoeg onafscheidelijk zijn.

Informatie over medewerkerstevredenheid vindt de manager het minst interessant om via een mobiel apparaat te ontvangen. Slechts één op de vijf managers zegt hieraan behoefte te hebben. Ook aan onderwerpen zoals de marges (21 procent) en de klantprestaties (25 procent) is minder behoefte. Managers ontvangen de informatie op hun smartphone en tablet het liefst in de vorm van een grafiek (36 procent) of tabel (33 procent) met doorklikmogelijkheden voor meer detail. Minst in trek zijn dashboards (21 procent) en pushberichten (22 procent).

Uit het onderzoek blijkt verder dat 20 procent van de managers binnen de vijf minuten na het opstaan 's ochtends zijn e-mail op de smartphone controleert. Na een half uur heeft meer dan een kwart zijn e-mail gecontroleerd. Binnen het uur heeft driekwart van de managers zijn smartphone gebruikt om zijn e-mail te controleren. Er wordt aan toegevoegd dat ook 's avonds ruim 20 procent nog net voor het slapengaan zijn e-mail controleert. Binnen het uur voor het slapengaan geldt dat voor bijna 70 procent van de managers.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home