Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, January 21, 2012

India vertoont tekenen van sociale mediamoeheid

In de Indiase steden zegt meer dan de helft van de jonge consumenten het gebruik van sociale media teruggeschroefd te hebben. Dat is de conclusie van een onderzoek van de Associated Chambers of Commerce and Industry of India (Assocham). De industriefederatie merkt op dat 55 procent van de Indiase stadsbewoners tussen twaalf en vijfentwintig jaar aangeeft bewust aanzienlijk minder tijd te besteden aan sociale mediaplatformen. De onderzoekers stellen vast dat de betrokkenen minder actief en enthousiast zijn over de sociale media dan bij hun toetreding.

"Hoewel sociale netwerking de meest populaire online activiteit blijft, beginnen jongeren consumenten de activiteiten vervelend, verwarrend, frustrerend en tijdverslindend te bestempelen," wordt in het rapport opgemerkt. "Ongeveer 30 procent van de respondenten heeft zijn account of profiel daadwerkelijk gedeactiveerd of weggehaald, terwijl vele anderen zich bezorgd maken over privacy-problemen." Mogelijk wordt de trend volgens het rapport in de hand gewerkt door het grote aantal beschikbare websites.

De onderzoekers voeren aan dat driekwart van de respondenten op nagenoeg alle sociale netwerken is ingeschreven, maar het grootste gedeelte van die accounts worden nagenoeg niet meer gebruikt en concentreren de consumenten zich op één platform. In het rapport wordt wel toegegeven dat 25 procent van de respondenten ook aangeeft nu meer tijd te besteden aan sociale netwerken dan in het verleden. Vrouwen vertegenwoordigen 65 procent van die populatie en de meesten brengen dagelijks een bezoek aan de sites.

Er wordt echter opgemerkt dat een aantal gebruikers is overgeschakeld naar chatdiensten zoals BlackBerry Messenger, Watsapp of Google Talk.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home