Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, January 21, 2012

Bijna één derde online reclame gaat voorbij aan consument

Op het internet ontsnapt 31 procent van de reclames aan het oog van het publiek. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau ComScore. Daarbij wordt opgemerkt dat een aantal reclames onder het beeldscherm verschijnen en wordt niet voldoende naar beneden gescrold om de publiciteit te kunnen opmerken. Ook blijkt een aantal internetgebruikers al verder gegaan te zijn vooraleer de reclame volledig is geladen. Daarentegen blijkt dat slechts 4 procent van de reclames in de verkeerde geografische locaties terecht te komen.

"De uitval van reclame is geen verrassing, maar de omvang van het fenomeen is dat wel," voeren de onderzoekers aan op basis van twaalf campagnes van leidinggevende online Amerikaanse adverteerders zoals Chrysler, Ford, Kellogg's en Kraft. "Bovendien blijkt dat in 72 procent van de campagnes reclame op niet-geschikte online locaties te verschijnen, wat mogelijk schadelijk kan uitdraaien voor de merkreputatie van de adverteerder." ComScore voert aan een software te hebben ontwikkeld om te controleren of reclames zichtbaar zijn voor de consument.

Magid Abraham, chief executive van ComScore, merkt op dat de hedendaagse display-reclamemarkt wordt geconfronteerd met een overvloed aan commerciële content, vaak op secties van een webpagina waar hij onzichtbaar is voor de consument. "Dat beperkt de impact van de campagnes voor de adverteerders en gaat ten koste van de inkomsten van de uitgevers," zegt Abraham. "Anderzijds zijn er wel reclames die buiten het scherm vallen en wel degelijk een impact hebben. Een controle van de efficiëntie van de locaties is dan ook in het voordeel van iedereen."

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home