Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, January 20, 2012

Online uitgevers zien inkomsten verder toenemen

Digitale display-reclame heeft bij 73 procent van de online uitgevers het voorbije jaar een groei gekend tegenover het jaar voordien. Dat is de conclusie van een internationaal onderzoek van het bureau eConsultancy bij online uitgevers in de Verenigde Staten en Canada. De onderzoekers merken ook op dat bijna 40 procent van de uitgevers hun totale inkomsten zagen toenemen. Slechts 13 procent maakte gewag van een terugval. Het jaar voordien boekte nog 53 procent een omzetgroei, maar ook bleek 27 procent met een daling geconfronteerd te worden.

In het rapport wordt opgemerkt dat 26 procent van de online uitgevers inmiddels meer dan 91 procent van zijn inkomsten haalt uit online reclame. Slechts bij 18 procent vertegenwoordigt online reclame minder dan 10 procent van de totale inkomsten. Er wordt wel opgemerkt dat er een duidelijk verschil kan worden opgetekend tussen de Noord-Amerikaanse en Europese markt. "Terwijl in de Verenigde Staten en Canada 31 procent uit de uitgevers meer dan 91 procent van hun inkomsten uit online reclame halen, blijft dat in Europa beperkt tot 18 procent van de uitgevers.

Anderzijds blijkt 23 procent van de Europese uitgevers minder dan 23 procent van zijn inkomsten te genereren uit online reclame, tegenover slechts 14 procent van de uitgevers in de Verenigde Staten en Canada. Algemeen wordt gemiddeld 52 procent van de inkomsten gegenereerd door online reclame. De onderzoekers merken verder op dat inmiddels 44 procent van de uitgevers hun display-aanbod verkopen volgens het principe van realtime-bidding. Het systeem zou volgens eConsultancy de inkomsten met gemiddeld 20 procent doen stijgen.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home