Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, November 12, 2011

Televisie nog altijd twee keer zo groot als online video

Ondanks de opkomst van nieuwe platformen, blijft televisie veruit het meest populaire beeldmedium. Dat is de conclusie van een Amerikaans rapport van het bureau Nielsen. Aangevoerd wordt dat 97 procent van de Amerikaanse gezinnen thuis de beschikking heeft over televisie. Op de tweede plaats volgt online video met een score van 48 procent. Er wordt wel opgemerkt dat mobiele video tijdens het tweede kwartaal van dit jaar met 36 procent is gestegen tegenover dezelfde periode vorig jaar en nu een score haalt van 10 procent.

Uitgestelde televisie-consumptie kende een stijging met 13 procent tegenover het tweede kwartaal van dit jaar en bereikt inmiddels meer dan 33 procent van de bevolking. De onderzoekers stellen dat vrouwen het grootste gedeelte van het televisiepubliek uitmaken. Op het gebied van leeftijd halen vijftigplussers met meer dan tweehonderd uur per maand de hoogste score. Mannen daarentegen zijn de belangrijkste consumenten van online en mobiele video. In beide categorieën vormt de leeftijdsgroep tussen achttien en negenenveertig jaar de belangrijkste consument.

De onderzoekers stellen verder dat de leeftijdscategorie tussen achttien en vierendertig 51 procent opmaakt van de mobiele video-populatie. De leeftijdscategorie boven de vijfendertig jaar vertegenwoordigt slechts 36 procent van het publiek voor mobiele video, maar is veel meer geneigd om televisie of video online te bekijken. Bij online video neemt deze groep ongeveer 60 procent van de totale populatie. Bij online televisie stijgt dat tot 64 procent.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home