Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, November 14, 2011

Ook Aziatische consument probeert te besparen op uitgaven

De omzet van consumptiegoederen in de regio Asia-Pacific hebben tijdens het tweede kwartaal nog wel een groei gekend van 14,3 procent, maar vele consumenten schakelen over op nieuwe winkelgewoontes in een poging om geld te sparen. Daarbij wordt gezocht naar een meerwaarde die niet prijsgebonden is. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau Nielsen. Opgemerkt wordt dat de vier kwartalen voordien een constant groeiritme van ongeveer 12 procent werd opgetekend.

"Consumenten worden bij nagenoeg alle retailers met eenzelfde prijsniveau geconfronteerd en proberen hun winkelervaring te maximaliseren door andere factoren die een bijkomende waarde te bieden hebben," voeren de onderzoekers aan. Nielsen voegt er aan toe dat 59 procent van de consument waarde als een belangrijke factor bestempelen in hun keuzes over retailers en aankopen. Op de tweede plaats staat de locatie van de retailer met 57 procent, gevolgd door beschikbaarheid van de producten (50 procent) en een gevarieerd assortiment (48 procent).

Er wordt opgemerkt dat het prijsniveau in Indonesië (69 procent) en Maleisië (63 procent) als belangrijkste factor naar voor werd geschoven. Daarentegen is de beschikbaarheid van de producten de belangrijkste factor in Australië (60 procent) en Nieuw-Zeeland (55 procent). Uit het onderzoek blijkt dat 55 procent van de respondenten producten met kortingen koopt. Het hoogste niveau wordt opgetekend in Maleisië (78 procent), gevolgd door Nieuw-Zeeland en Vietnam (74 procent).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home