Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, November 14, 2011

Bijna alle grote merken werken met applicaties

Meer dan 90 procent van de grootste bedrijven de wereld maakt inmiddels gebruik van mobiele applicaties om consumenten te binden. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Distimo rond het applicatie-gebruik van de bedrijven uit de lijst met de honderd beste merken van het bureau Interbrand. Er wordt daarbij opgemerkt dat 91 procent van de betrokken bedrijven tenminste één applicatie heeft in de belangrijkste appstores. Vorig jaar had slechts 51 procent van de bedrijven minstens één applicatie ontwikkeld.

In de rangschikking van Distimo staat het entertainmentconcern Disney op de eerste plaats met een 636 applicaties, gevolgd door Sony (285 applicaties), BMW (63 applicaties), MTV (62 applicaties) en Cisco (61 procent). Samen kwamen de onderzochte bedrijven aan 2.343 applicaties, tegenover 1.631 eenheden vorig jaar. Er wordt opgemerkt dat bedrijven zoals Burberry, Kleenex, Corona, HSBC Holdings en Moet & Chandon nog altijd geen gebruik maken van applicaties.

Gemiddeld hadden de onderzochte bedrijven 24 applicaties, hoewel dat cijfer wel werd beïnvloed door de massale activiteit van Disney en Sony. Zonder rekening te houden met die bedrijven, ligt het gemiddelde echter nog altijd op 15 applicaties. Er wordt wel opgemerkt dat slechts 32 procent van de applicaties een rechtstreeks inkomsten-platform voor de betrokken bedrijven inhielden. Er wordt aan toegevoegd dat 488 applicaties gericht waren op personalisering, gevolgd door lifestyle (244), entertainment-content (181) en muziek (124).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home