Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, November 13, 2011

Amerikaanse consument houdt vast aan eindejaarsbudget

Hoewel 67 procent van de Amerikanen ervan overtuigd is dat de economie wellicht nog verder zal verzwakken of hoogstens een status-quo zal laten optekenen, zegt toch 59 procent van plan te zijn om tijdens de komende eindejaarsperiode minstens hetzelfde bedrag te zullen besteden dan vorig jaar. Respondenten die aangeven hun budget te zullen terugschroeven, verwijzen vooral naar de hogere prijzen voor voeding en benzine. Vooral consumenten uit de hoogste en laagste inkomensklassen zeggen hun budgetten te zullen terugschroeven.

Uit het onderzoek blijkt dat 68 procent van de respondenten aangeeft zijn winkelgedrag te veranderen door online te gaan. Ook wordt opgemerkt dat 46 procent van plan is om meer online te winkelen om in aanmerking te kunnen komen voor een gratis thuisbezorging. Verwacht wordt dat de aankoop van geschenkbons lager zal liggen dan vorig jaar. "De consument gebruiken online en mobiele platformen om het grootste voordeel te halen uit hun eindejaarsaankopen," aldus de onderzoekers.

Er wordt aan toegevoegd dat de consument het internet niet alleen gebruikt voor prijsvergelijkingen. "Retailers die mobiele en online kanalen gebruiken om de beschikbaarheid van producten, locaties en prijzen tonen, maar daar aangepaste aanbiedingen en cadeau-ideeën aan koppelen, kan de shopper aantrekken en mogelijk bijkomende aankopen realiseren. Er wordt opgemerkt dat sociale netwerken en mobiele platformen dit jaar een groter belang zullen spelen.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home