Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, November 10, 2011

Hogere inkomensklasse meest gevoelig voor televisiereclame

Televisie en magazines blijven de meest invloedrijke reclamekanalen bij de hogere inkomensklasse. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau Ipsos Mendelsohn. Daarbij wordt opgemerkt dat 86 procent van de respondenten met een inkomen van meer dan 100.000 dollar de voorbije zes maanden aangeeft met een televisiereclame geconfronteerd te zijn, gevolgd door magazines (80 procent), radio (78 procent) en direct mail (77 procent).

Internet, kranten en winkels lieten een score van ruim 70 procent optekenen, gevolgd door buitenreclame (68 procent), winkelcentra en benzinestations (60 procent). Bij smartphones en tablets werd daarentegen slechts een score van 18,6 procent opgetekend. Uit het onderzoek blijkt verder dat 62 procent van de respondenten zegt geïnteresseerd te zijn geweest in een reclame op televisie of in magazines die ze de voorbije zes maanden hebben gezien, gevolgd door kranten (59 procent), winkels (58 procent) en websites (51 procent).

Deze bevolkingsgroep blijkt gemiddeld 31,5 uur per week gebruik te maken van het internet. Daarbij worden gemiddeld 12,8 websites bezocht. Ook blijkt dat 86 procent minstens één keer per maand gebruik maakt van email, gevolgd door sociale netwerken (74 procent), gespecialiseerde zoekopdrachten (70 procent), ecommerce (64 procent), productonderzoek (54 procent) en het plaatsen van besprekingen (13 procent). Er wordt aan toegevoegd dat 55 procent applicaties heeft gedownload.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home