Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, November 09, 2011

Consument stelt zich open voor mobiele coupons

Hoewel nagenoeg de helft van de consumenten van mobiele media een aantal bedenkingen hebben over privacy bij het gebruik van locatie-gerelateerde coupons, is het aanbod voldoende aantrekkelijk voor de meeste personen om die zorgen opzij te schuiven. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Prosper Mobile Insights. Het onderzoek toonde aan dat 81,9 procent van de respondenten bereid is om mobiele coupons te ontvangen bij het gebruik van een smartphone of een tablet.

Er wordt aan toegevoegd dat meer dan de helft de coupons in zijn email zou willen ontvangen, maar een kwart geeft aan het aanbod liefst toegestuurd te krijgen wanneer ze in de omgeving van een verkooppunt zijn. De populariteit van de coupons wordt vooral toegewezen aan het gebruiksgemak en hun nuttigheid. Die reden wordt door 67 procent van de respondenten naar voor geschoven. Toch geeft 44,8 procent aan zich zorgen te maken over mogelijke privacy-problemen. Ruim één op vier maakt zich helemaal geen zorgen. De rest stelt zich neutraal op.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home