Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, November 08, 2011

Storytelling reist veel verder dan eerste toehoorder

Storytelling kan leiden tot een verdubbeling van de koopintentie. Dat is de conclusie van een studie van de bureaus 3DAccountability en CoolBrands. De onderzoekers benadrukken dat de consumenten geen product, service of idee kopen, maar primair geïnteresseerd zijn in het verhaal dat aan het aanbod is gekoppeld. Er wordt opgemerkt dat storytelling leidt tot een stijging van 33 procent in de bereidheid om het merk aan andere consumenten aan te raden. Ook blijkt de bereidheid om voor het merk te werken met 20 procent te zijn gestegen. De onderzoekers wijzen er daarbij op dat storytelling niet alleen een impact heeft op de merkperceptie van de persoon die het verhaal uit eerste hand krijgt gepresenteerd, maar ook doordringt tot een grotere groep van consumenten. Dat biedt volgens CoolBrands mogelijkheden voor merken in een periode dat klassieke communicatie steeds minder goed werkt. Storytelling is volgens een een pijler van mond-aan-mond reclame.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home