Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, November 07, 2011

Eindejaarsperiode maakt zich op voor mobiel winkelen

Een groot gedeelte van de consumenten is van plan om dit jaar zijn smartphone of tablet te gebruiken bij het shoppen voor de eindejaarsperiode. Dat is de conclusie van een onderzoek van de Amerikaanse National Retail Federation (NRF) en het bureau BIGResearch. De hoogste scores liggen bij zowel bij smartphones (72,2 procent) als tablets (86,4 procent) het hoogste in de leeftijdscategorie tussen achttien en vierentwintig jaar. Daarenboven blijkt ook bij mannen de intentie om van de apparaten gebruik te maken, gevoelig hoger dan bij vrouwen.

Volgens de enquĂȘte zegt 52,6 procent van de Amerikaanse smartphone-bezitters tijdens het shoppen het toestel te zullen gebruiken. Daarbij zou 31 procent het apparaat gebruiken voor productonderzoek of prijsvergelijkingen, gevolgd door het verkrijgen van kortingsbons (17,3 procent), het gebruik van specifieke applicaties (15,6 procent) en het kopen van producten (14,1 procent). Daarnaast zegt 25,1 procent de smartphone te zullen gebruiken voor het opzoeken van praktische informatie over een retailer, zoals locaties of openingstijden.

Bij tablets liggen de cijfers nog hoger. Daar geeft 70,5 procent aan het apparaat te zullen inschakelen bij zijn eindejaars-aankopen. Daarbij zou 50,8 procent het apparaat willen gebruiken voor productonderzoek en prijsvergelijkingen, gevolgd door het aankopen van producten (34,8 procent), het verkrijgen van coupons (21,5 procent) en de aankoop van producten (21 procent). Ook zal door 33,8 procent de tablet worden gebruikt om informatie over de retailer op te zoeken.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home