Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, November 06, 2011

Mobiele campagnes autosector hebben specifieke doelen

Mobiele reclamecampagnes van autoconstructeurs richten zich opmerkelijk vaak op productlanceringen en het genereren van trafiek naar de dealers. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het platform Millennial Media en het bureau ComScore. Opgemerkt wordt dat 35 procent van de mobiele campagnes van autoconstructeurs opgebouwd zijn rond productlanceringen. Dat is meer dan gemiddelde van alle sectoren (17 procent). Bovendien stuurt 19 procent van de autocampagnes aan op het verhogen van trafiek naar de dealers, tegenover een gemiddelde van 9 procent.

De onderzoekers stellen verder dat 8 procent van de autocampagnes bedoeld zijn om meer online trafiek te genereren, tegenover een algemeen gemiddelde van 4 procent. Anderzijds blijken de campagnes minder aan te sturen op marktaanwezigheid. Die doelstelling haalt in de autosector slechts een score van 19 procent, tegenover een gemiddelde van 42 procent. Ook bij lead generation en registratie haalt de autosector slechts een score van 19 procent, tegenover een algemeen gemiddelde van 28 procent.

Verder wordt opgemerkt dat 63 procent autocampagnes leiden tot een bezoek aan de website, tegenover een algemeen gemiddelde van 16 procent. Ook leiden telkens 58 procent van de autocampagnes naar online lijsten en kaarten met dealers en winkels, tegenover gemiddelden van respectievelijk 15 procent en 18 procent bij andere sectoren. Opmerkelijk is dat geen enkele campagne leidt naar m-commerce, terwijl dat bij andere sectoren een score van 12 procent haalt.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home