Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, November 10, 2011

Audi beste digitale luxemerk op de Chinese markt

De Duitse autoproducent Audi is het luxemerk dat op de Chinese markt het meest optimaal gebruik maakt van digitale media. Dat blijkt uit een onderzoek van het bureau L2 naar de websites, aanwezigheid in sociale netwerken, digitale marketing, mobiele strategieën en online ruchtbaarheid van honderd luxemerken op de Chinese markt. In die rangschikking staat Audi met een eindtotaal van 170 punten op de eerste plaats. Vorig jaar stond Audi nog op een vierde plaats gerangschikt.

Er wordt opgemerkt dat Audi onder meer aanwezig is op zes Chinese sociale platformen en bovendien ook een aantal applicaties in de Chinese taal heeft ontwikkeld. Ook wordt gewezen op de ontwikkeling van een mobiele website. Textielgroep Burberry eindigde met een score van 157 punten op de tweede plaats. Ook Burberry is actief op vijf Chinese sociale platformen en biedt ecommerce aan op internet en mobiele media. Daarnaast worden er online modeshows gestreamd en wordt in de winkels gebruik gemaakt van touchscreens en iPads.

De derde plaats werd met 155 punten ingenomen door de Duitse autoconstructeur BMW, die volgens het bureau een sterke sociale en mobiele aanwezigheid heeft uitgebouwd, waarbij fans meer dan 30.000 officieuze clips hebben geplaatst op het online videoplatform Youku. De onderzoekers stellen dat alleen deze drie merken op een uitmuntende manier gebruik maken van digitale media. Daarnaast werden er ook positieve scores opgetekend voor autobouwer Volvo, cosmeticamerk Benefit, autoconstructeur Cadillac en het cosmeticabedrijf Estée Lauder.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home