Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, October 26, 2011

Muziek blijft cruciaal voor online videosites

Muziek is de populairste sector op videosites. Dat is de conclusie van een Britse studie van het onderzoeksbureau Experian Hitwise. Daarbij wordt opgemerkt dat verwijzingen naar muziek - zoals performers of specifieke songs - verantwoordelijk zijn voor ongeveer 33 procent van alle zoekopdrachten die internetgebruikers naar videosites doorstuurden. Televisie-content komt met een aandeel van 17 procent op de tweede plaats, gevolgd door films (11 procent), gaming (10 procent) en nieuws (9 procent).

De onderzoekers merken op dat tijdens de maand september in Groot-Brittannië 785 miljoen gebruikers een bezoek brachten aan online videoplatformen. Dat betekent een stijging met 36 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Daarbij wordt opgemerkt dat 86 procent van de totale online populatie minstens één keer per maand een bezoek brengt aan een online videoplatform. Gemiddeld wordt achttien keer per maand een bezoek gebracht aan een online videosite. Daarbij worden gemiddeld drie providers bij betrokken.

Experian Hitwise stelt dat het internet in Groot-Brittannië aan een maandelijkse tijdsbesteding van 3,4 miljard uur komt. Daarvan nemen sociale netwerken 800 miljoen uren voor hun rekening, tegenover 240 miljoen uren voor online videoplatformen. De onderzoekers merken daarbij op dat online videosites meer bezoekers aantrekken dan email, toerisme en sport. Dat biedt volgens Experian Hitwise aan de intelligente marketeer bijzonder grote opportuniteiten.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home