Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, October 26, 2011

Meeste adverteerders drijven budget televisiereclame op

Meer dan driekwart van de grote Amerikaanse merken heeft zijn budgetten voor televisiereclame de jongste twee jaar gehandhaafd of opgedreven. Dat is de conclusie van een rapport van de Amerikaanse Association of National Advertisers (ANA). Opgemerkt dat 47 procent van de merken zijn budgetten voor televisiereclame de voorbije twee jaar heeft opgedreven, terwijl 30 procent zijn bestedingen op hetzelfde niveau heeft gehandhaafd. Slechts 23 procent heeft zijn reclame-uitgaven teruggeschroefd.

In de consumentensector heeft 64 procent van de bedrijven zijn televisiebudgetten opgetrokken. Dat geldt ook voor 27 procent van de bedrijven in de btob-sector. Volgens 36 procent van de aanbieders van consumptiegoederen zijn televisiespots steeds belangrijker geworden in hun marketingstrategie. Dat wordt ook aangevoerd door 13 procent van de bedrijven in de btob-sector. Het verschil tussen beide sectoren heeft volgens de onderzoekers mogelijk te maken met de grotere budgetten en de bredere klantenbasis in de consumentensector.

"Er is al vaak het einde van de televisiespot aangekondigd, maar dit onderzoek toont aan dat daarvoor nog niet moet worden gevreesd," merkt Bill Duggan, vice-president van de Association of National Advertisers, op. Toch geeft 60 procent van de ondervraagden toe dat televisie met een grotere concurrentie van andere media wordt geconfronteerd. Daarbij wijst 57 procent van de respondenten naar het feit dat de consument reclameblokken op televisie gebruikt om onder meer op het internet te surfen of berichten te sturen. Ook digitale videorecorders worden als een bedreiging bestempeld.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home