Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, October 25, 2011

Reissector pover vertegenwoordigd op Facebook

De reissector presteert slechts bijzonder matig op het sociale netwerk Facebook. Slechts 0,3 procent van de bezoekers gaan van het sociale netwerk naar een reissite. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau Compete. Het onderzoeksbureau telde tijdens de maand oktober 3,4 miljard verwijzingen, maar de reissector kwam daarbij slechts aan 8,3 miljoen eenheden. Daarmee heeft de sector een grote achterstand op andere categorieën en laat alleen de automotive-industrie (0,1 procent) achter zich.

Compete merkt op dat de cijfers van Facebook ook bij nagenoeg alle grote reissites terugvallen. Er wordt opgemerkt dat Facebook in de reissector vooral een onderdeel vormt van het onderzoeksproces en veel minder ingeschakeld wordt bij de praktische boekingen. De onderzoekers stellen dat de reden voor het fenomeen wellicht moet gezocht worden bij de perceptie van de consument, die er niet zou vanuit gaan dat de reissector op een optimale manier zou kunnen inspelen op de mogelijkheden van het sociale netwerk.

Er wordt aan toegevoegd dat muziek en video met een aandeel van 7,7 procent de populairste categorieën vormen op Facebook. Dat is meer dan het dubbele tegenover de andere categorieën. Nieuws en media volgen met een aandeel van 3,4 procent op de tweede plaats, die wordt gedeeld met shopping. Andere sociale netwerken hadden een aandeel van 2,3 procent, gevolgd door carrière en opleiding (1,8 procent) en financiële diensten (1,6 procent). Zoekactiviteiten en email zijn in de rangschikking niet opgenomen.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home