Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, October 24, 2011

Twitter heeft relatief weinig te lijden van banner-blindheid

De microbloggingsite Twitter lijkt minder getroffen te worden door banner-blindheid dan grote delen van de rest van het internet. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Lab42. Daarbij wordt opgemerkt dat de intensievere gebruikers van de microbloggingsite ook meer reageren op de reclames dan de accidentele bezoeker. De onderzoekers merken op dat de reclames op Twitter een relatief grote gelijkenis vertonen met de rest van de content, wat ze aantrekkelijker zouden maken voor de gebruiker.

Uit het onderzoek blijkt dat 37,2 procent van de ondervraagden verschillende keren per dag een bezoek brengt aan Twitter. Daarbij geeft 27,2 procent meerdere keren per dag met een mobiel apparaat het sociale netwerk te bezoeken. Daarnaast brengt 32,8 procent dagelijks een bezoek aan Twitter, waarbij 28 procent gebruik maakt van een mobiel platform. Bij bezoekers die meer dan honderd keer per maand een bezoek brengen aan het sociale netwerk en daarbij meer dan duizend advertenties bekijken, blijkt 20,4 procent op minstens één commerciële campagne gereageerd te hebben.

"Dat is een groot verschil met gebruikers die het sociale netwerk slechts één tot negen keer per maand hebben bezocht en daar minder dan honderd advertenties hebben bekeken," merken de onderzoekers op. "In die groep blijkt slechts 1,57 procent gereageerd te hebben op minstens één commerciële campagne. In de tussenliggende categorieën neemt het engagement stelselmatig toe, met 4,41 procent voor één tot vierentwintig bezoeken, 8,77 procent voor vijfentwintig tot negenenveertig bezoeken en 13,82 procent voor vijftig tot negenennegentig bezoeken."

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home