Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, October 24, 2011

Gebruik mobiele sociale netwerken met 40 procent gestegen

Het gebruik van mobiele sociale netwerken is de voorbije twaalf maanden gevoelig gestegen. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau ComScore. Tijdens de maand augustus maakten in de Verenigde Staten 72,2 miljoen personen van mobiele platformen gebruik om toegang te krijgen tot sociale netwerken en blogs. Dat betekent een stijging met 37 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Nagenoeg 40 miljoen personen bracht dagelijks een bezoek aan sociale sites. Dat betekent een stijging met 58 procent tegenover twaalf maanden voordien.

Hoewel meer consumenten gebruik maken van een mobiele browser, is het publiek van applicaties voor sociale netwerksites volgens ComScore het voorbije jaar vijf keer sneller gestegen. Mobiele browsers lieten een groei met 24 procent tot 42,3 miljoen gebruikers optekenen, maar bij applicaties werd een stijging met 126 procent tot 38,5 miljoen gebruikers geregistreerd. Verder merken de onderzoekers op dat 80 procent van de gebruikers berichten leest van personen die ze persoonlijk kennen, terwijl 69,5 procent zelf updates publiceert.

Er wordt aan toegevoegd dat 53 procent berichten leest van organisaties, merken of evenementen. Ook blijkt 33 procent een coupon, korting of aanbod ontvangen te hebben, terwijl 28 procent op een reclame heeft geklikt. ComScore merkt verder op dat 45 procent berichten leest van beroemdheden. Sociale netwerken zoals Facebook, Twitter en LinkedIn geven aan dat hun mobiele publiek het voorbije jaar met minstens 50 procent is toegenomen.

Facebook is het grootste mobiele sociale netwerk (57 miljoen gebruikers), gevolgd door Twitter (13,4 miljoen) en LinkedIn (5,5 miljoen).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home