Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, October 24, 2011

Ondanks betaalmuren meer online krantenbezoekers

Ondanks de invoering van een aantal betaalmuren, is het bezoek aan de websites van de Amerikaanse kranten het voorbije jaar verder gestegen. Dat heeft de Newspaper Association of America (NAA) bekend gemaakt. Daarbij wordt opgemerkt dat het gemiddelde dagelijks bezoek aan de krantensites tijdens de maand september 21 procent hoger lag dan tijdens dezelfde periode vorig jaar. Het aantal pageviews was met 10 procent gestegen, terwijl de totale bezoektijd met 11 procent toenam en het aantal unieke bezoekers met 9 procent steeg.

"Deze sterke groei valt samen met de introductie van betaalmuren bij veel krantenbedrijven," merkt Caroline Little, chief executive van de Newspaper Association of America, op. "De consument hecht duidelijk waarde aan de content die kranten creƫren en zoeken die berichtgeving op de krantensites." Little voegt er aan toe dat de online krantenplatformen ook de demografieƫn aantrekken die aantrekkelijk zijn voor adverteerders, wat volgens haar mogelijkheden biedt voor een verdere groei van deze inkomstenstroom.

Uit de cijfers blijkt dat de websites van de Amerikaanse kranten tijdens het derde kwartaal van dit jaar gemiddeld 110,4 miljoen unieke bezoekers per maand aantrokken. The New York Times, die met een betalend model werkt voor een volledige toegang tot zijn website, geeft aan tijdens de maand augustus meer dan 47 miljoen unieke bezoekers bereikt te hebben. Sinds in maart een betaalmuur werd ingevoerd, is het aantal pageviews met 11 procent gedaald. De krant heeft nu 324.000 betalende online lezers. Dat betekent een aangroei met 43.000 eenheden tegenover het kwartaal voordien.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home